1. Организационный момент
Good morning. I am glad to see you. Sit down please. Today is the 11th of October. What is the weather like today?
2. Фонетическая зарядка
Mr. Tongue is interested in weather too. Do you remember Mr. Tongue?
Фонетическая зарядка проходит в форме игры. Отрабатываются звуки [t], [d], [w], [r], [o], [z].
3. Целеполагание
What do you want to do at the lesson today? Look at the blackboard and choose your aim.
Учитель обобщает цель урока.
4. Формирование умения образовывать общие вопросы
Answer my questions, please.
5. Динамическая пауза.
Let’s have a rest. Stand up. Listen to text and make exercises.
Clap, clap, clap your hands
Clap your hands together.
Stamp, stamp, stamp your feet
Stamp your feet together.
Touch, touch, touch your ears
Touch your ears together.
Shake, shake, shake your hands
Shake your hands together.
Smile, smile at your friends
Let’s smile together.
6. Предъявление нового материала. Look at the pictures. Answer my questions.
Does Ted do his homework?
Does Ted go shopping?
Does he make his bed?
Does Ted lay the table?
Does he repair his bike?
Does Ted answer phone calls?
Does he clean his room?
Does the boy feed his fish?
Does he water the flowers?
Does Ted help his mum?
We’ll speak about our yelp to our family. What do you do to help your family?
Make bed
Clean the room
Water the flowers
Go shopping
Lay the table
Answer phone calls
- Динамическая пауза
Let’s play.
Children, fly! (sleep, skip, swim, read, write, go, run, ski, draw, jump)
8. Let’s work computer, please.
Switch it off. Choose the dialogue.
- Контроль домашнего задания.
Let’s act out.
10. Рефлексия
Do you like this lesson? If you like the lesson, choose red letters.
If you don’t like the lesson, choose blue letters.
I wish you success in all your things.
Homework ex. 14 p. 115
|
Учащиеся описывают погоду, используя лексику cold, cloudy, slippery, stormy, windy, sunny, frosty, foggy, rainy, snowy.
Yes, we do.
I want to make up dialogues
to listen to text
to answer questions
to repeat irregular verbs
to learn new words
to read texts
Дети ставят с помощью таблицы цель урока и обозначают её на доске картинкой.
Учащиеся отвечают на вопросы учителя, вспоминают порядок слов в вопросительном предложении, а затем самостоятельно задают вопросы друг другу.
Дети прослушивают запись на аудиокассете, проговаривают фразы и выполняют движения.
Отвечают кратким ответом.
Повторяют хором новые выражения.
Списывают в тетрадь.
Слушают диалог на кассете.
Читают диалог про себя.
Читают вслух.
Работают в парах в диалоге, подставляя слова с доски.
Дети выполняют команды учителя.
Две пары работают на компьютере,
выбирают диалог и разыгрывают его по ролям. 3 учащихся составляют диалог по карточкам из отдельных фраз. Затем дети меняются.
Разыгрывают диалоги по ролям перед классом. Тему диалога (телефонный разговор, разговор за столом, телефонный звонок в справочное бюро, визит к врачу, помощь по дому) дети выбирают сами.
Дети выходят к доске и выбирают буквы красного цвета, если им понравился урок, и синего цвета, если урок не понравился. Буквы прикрепляют на доску, образуя слово «успех».
Списывают домашнее задание с доски в тетрадь. |